Fred in en uit het ziekenhus

23 april 2019 - Masai Mara Game Reserve, Kenia

Goedemorgen, dinsdag 23

Nadat ik gisteren al de reislog had verstuurd, kreeg ik bericht dat Fred in het ziekenhuis lag. Hij was onwel geworden en kon niets meer zien. Vreemd verhaal. Hij stuurde me een foto waarop te zien is dat hij aan het infuus ligt. We hebben nog even gechat gisteren. Er komt om 9:00 een andere gids om hem te vervangen. Hij blijkt een voedselvergiftiging te hebben en een bacterie in het bloed zoals hij zelf zegt. Wat een nare toestand voor hem maar hij komt er wel overheen. Zijn vrouw komt vandaag om hem te verzorgen. Hele dag heb ik vrij. Heb eerst een massage bij Alice om 10:00. Het is een heel jonge meid om te zien maar ze is professioneel zo goed bezig dat ik dacht dat ze wel ouder moest zijn. Niet dus. Pas 18 jaar! Ze wil een eigen praktijk in Nairobi beginnen en dat zal haar zeker lukken. Nu lig ik heerlijk in bed met de deken over me heen want het is nu zwaar bewolkt en de temperatuur is ook behoorlijk gedaald. Heb net Edward ontmoet, de vervanger van Fred. Wil geen gamedrive vanmiddag. Lunch, vandaag eet ik spruitjes! Vanmorgen stukje niertje gehad en gisteren leverstukje. Organen fijn in je lijf en om te eten. Via de chat heb ik van Fred gehoord dat hij en zijn vrouw morgen opgehaald worden door ons en meerijden naar Nairobi. Leuk om zijn vrouw te ontmoeten, hoop ik tenminste, en dan zie ik Fred gelukkig ook nog voor ik naar Nederland ga. Nog even lezen en dan ga ik slapen. Tot morgen.

1. Harriet:
    23 april 2019
    Hoop dat Fred gauw en goed herstelt!
    Wens jou een mooie dag in Nairobi toe en een fijne terugreis!
  2. Katja:
    23 april 2019
    Wat een vervelend einde van je tijd in de Mara! En wat vervelend voor Fred! Zal best gek zijn om op die manier terug naar Nairobi te rijden ipv met Fred achter het stuur. Wens hem sterkte en spoedig herstel!
    Is het al wat gaan regenen in de Mara?
    Fijne laatste dag morgen!
  3. Anne Marie Frölich:
    23 april 2019
    What bad luck for poor Fred and also for you.
    Hopefully he recovers totally and will be fit for fight soon. 😃🦁🐆🐒
    And to you Tineke thanks for all the lovely photos and your nice diary and have a nice trip back. I will miss your reports from Kenya
  4. Harriet:
    24 april 2019
    Ik zal je gezellige verhalen missen! Kun je niet wat langer blijven?