Terug naar huis

24 april 2019 - Nairobi, Kenia

Goedemorgen, woensdag 24

Krijg net bericht dat Hengelo weer een inwoonster rijker is. Gefeliciteerd Corrin, Mark en Resa met Noore!

En ja daar begint het gedonder al. Joshua staat bij mijn tent. Omdat ik weet dat er een tippingbox is, maak ik hem duidelijk dat ik daar mijn geld ingooi. Maar dan zeggen de mensen in het restaurant dat ze daar niets van krijgen, bekend verhaal. Het geld zou op de rekening van de staff worden gezet. Hier heb ik nou zo’n gruwelijke hekel aan. Wat te geloven? Ik kies dit keer voor het personeel. Ik krijg drie enveloppen, eentje voor het restaurant, eentje voor de keuken en dan nog een voor de ‘rest’ zoals voor de mensen die de tuin onderhouden en de wachters. Mijn kamerheer krijgt apart iets. Nou ik heb het voor elkaar en bedenk dan dat ik mijn nog niet in actie geziene gids ook wat moet geven. Heb een briefje van 50 euro’s ingewisseld voor shillngs zodat ik ook kleine coupures heb. Ik geef in totaal meer hoor! Voor Fred die ook zijn portie moet hebben, ga ik straks geld uit de muur halen. Pffff wat heb ik hier de pest aan. Ben altijd bang dat ik te weinig geef. Ik heb Daisy die in de gift shop werkt de foto’s van kleine Noore laten zien en heb toen foto’s van haar gemaakt met ‘buikje’ van drie maanden en die per email verstuurd. I love internet! Daisy is eind oktober uitgerekend. Ik lig in mijn tent te schrijven als Joshua zich aanmeld. Hij zal van de anderen gehoord hebben dat ik het geld anders verdeel. Hij is blij met het geld. Diepe zucht van mij. Omdat ik nog een kwartiertje over heb, ga ik naar de aardige man bij de receptie. Hij zegt dat iedereen wel degelijk deelt in de opbrengst van de tippingbox en dat ze allemaal liegen. Nou dat vrolijkt me enorm op. Ik zei dat hij dat eens met al het personeel moet bespreken. Baal hier giga van. Om 12:00 vertrek ik met Edward and lunchbox naar Narok om Fred en zijn vrouw op te halen in het ziekenhuis. Daarna naar Nairobi. Ik heb met zijn vrouw gezellig gepraat en de heren voorin, collega’s en vrienden, kletsten wat af.  We hebben eerst Fred weggebracht en daarna ben ik afgezet op het vliegveld om 18:00 en dat betekende dat ik direct kon inchecken en naar de business lounge kon gaan. Voelde mee aardig vies en heb een douche genomen. Het is nu bijna 20:00 en kan pas om 22:50 naar de gate voor boarding. Ik val zo wat in slaap. Ben giga moe. Ik stop met de log en wens jullie een goede nacht. Over en sluit.