Laatste dag

23 augustus 2017 - Nairobi, Kenia

Goedemorgen
Gisteren alles al ingepakt voor zover ik had uitgepakt want het liefste laat ik zoveel mogelijk in mijn koffer. Afscheid genomen van iedereen en foto's gemaakt en geld in de tipbox gedaan.
Via een heel andere en prettiger weg teruggereden dan heen.
Wat was het heerlijk om weer op asfalt te rijden na drie en een half uur hobbelen.
Een kronkelende asfalt bergweg was heel druk met vrachtwagens.
Toen moest F zonodig opmerken dat als er ergens een rem het niet zou doen dat je dan vaststaat en maar moet afwachten. Dat was zijn grootste zorg op dat moment. Maar het ging allemaal heel goed. We zijn om 08:00 weggegaan en waren rond half drie bij het vliegveld.
Op het vliegveld afscheid genomen van F met een big hug en weg was ie naar vrouw en kind. Vanaf de straat loop je gelijk tegen de eerste beveiliging op. O nee toen we het vliegveld opreden, toen moesten alle passagiers van auto's uitstappen en door de eerste scan.
Oké in de hal van het vliegveld naar iemand toegelopen die achter een balie niks zat te doen en gevraagd waar ik mijn bagage kon afgeven
Niet eerder dan 18:00!! Dat was een tegenvaller want ik had erge dorst en kon niet naar de business lounge.
Die mevrouw achter de balie heb ik daarna vermaakt met allerlei video's. Zij was nog nooit op een game-drive geweest! Ze wist ook niets van dieren af. Overal hetzelfde, het eigen land niet altijd even goed kennen. Herken ik.
Maar goed ze was ook nog nooit bij de buren geweest, het Nairobi National Park. Een grondstuwardes die even langs kwam had dat in elk geval wel gedaan.
Nursery voor weesolifanten? Nooit van gehoord.
Toen maar eens een wc opgezocht en daarna aan iemand anders achter een balie, die ook niks te doen had, gevraagd hoeveel water ik kon kopen voor 150 ksh.
Maar dan moest ik de straat op en weer door de eerste controle. De vrouw die mij gescand had, heeft toen wat flesjes voor mij gehaald.
Nou zit ik in een afgescheiden deel voor Sky priority members haha met drie flesjes water dit te schrijven.
Nog even over die neushoorn van gisteren. Er zijn er maar 14 in het hele park.
Boffen, boffen dus!
Om 18:45 eindelijk in de business lounge die zwaar teleurstelt. Maar de stoelen zijn goed en ik heb uitzicht over het gebeuren buiten.
0ke ik vlieg om 23:55 de lucht in.
Zoals jullie hebben gelezen, heb ik een zeer mooi vakantie gehad en kan ik nog heel lang nagenieten van de foto's en video's. Allemaal bedankt voor de leuke reacties en tot februari in Tanzania
Groetjes
Tineke

1. Corrin:
    23 augustus 2017
    3 flesjes water... Dat is de luxe ;-) en bijna weer thuis. Kun je lekker nagenieten van alle foto's. Je mag mijn tent wel lenzen voor in de tuin als je kamer niet zo fijn slaapt, dan weet je dat. Haha.
  2. Ruwien:
    25 augustus 2017
    Hi Tineke welkom thuis!
    Ik heb alles meegelezen SUPER!
    Maar ik was zelf aan het trekken met mijn campertje dus het hing vaak af van goede WiFi. Ik kom vast weer eens naar Hengelo, tot dan en geniet na van alle mooie herinneringen.
    Liefs Ruwien
  3. Tineke:
    25 augustus 2017
    Hoi Ruwien.
    Fijn dat je zelf aan het reizen bent. Fijne tijd waar je ook bent en je bent natuurlijk altijd welkom.
    Groetjes Tineke