Einde reis

11 december 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Zondag 9 december

Waar de receptionist met die vieze puist gisterenavond zei dat we als we langer wilden blijven de kamer uit moesten en een nieuwe boeken, vraag ik het vandaag aan de aardige jongere man van de receptie en kunnen we wel voor 60 $ in onze kamer blijven tot we door de taxi gehaald worden om 15:00. Ik ga na het ontbijt, koffie niet te zuipen en kaas afschuwelijk zout, weer slapen tot Ellie terug is met gehaalde koffie en hamburgers.

En ik ben nu bijna in Buenos Aires. De temperatuur is daar om 20:30 25 graden en het is al donker. Goede rustige vlucht gehad.

We zijn al geland maar het zal nog ca 20 minuten duren voor we aankomen bij de terminal, net Amsterdam.

We moeten met de bus naar het gebouw. De koffers zijn er vlug en de mevrouw die voor taxichauffeur speelt is er natuurlijk ook. Aardige mevrouw die ons meteen waarschuwt voor de uitgelaten fans van de River, voetbalclub. De club heeft de finale van de spelen van Zuid-Amerika gewonnen van een andere Argentijnse club Boca, ook uit Buenos Aires. Nou dat merken we onderweg met het gebruikelijke getoeter en vuurwerk. De wedstrijd werd in Madrid gespeeld. Onze chauffeur was voor de tegenpartij evenals de receptionist in het hotel. De strijd wordt elk jaar gevoerd. Dus ze hoeven mogelijk niet lang te sippen. We komen ook langs het roze presidentiële paleis.

Om 22:15 komen we eindelijk aan bij het hotel waar ze geen restaurant hebben en we moeten wel eten, dus via de portier bestellen we een pizza die op onze kamer wordt afgeleverd. Dat kan vanavond wel een uur duren. Tegen twaalf uur de pizza afbesteld.

Maandag 10 december

Hele dag in bed gelegen. Ellie is er alleen op uitgegaan.

Onder mijn raam schijnt een stoet demonstranten langs te zijn getrokken. Niks van gehoord.

Dinsdag 11 december

Ik stop met de blog. Ik neem aan dat de terugreis hetzelfde zal zijn als de heenreis nl dat we in de lucht blijven.

Bedankt voor alle reacties.

Mogelijk tot een volgende keer.

Groetjes

Tineke

1. Maike:
    Goede reis Tineke en Ellir...groetjes vanMaike
  2. Leo Annyas:
    11 december 2018
    Als jullie thuis zijn, krijgen we nog een terugblik?
  3. Tamara:
    11 december 2018
    Een veilige terug reis samen ....groetjessss
  4. Harriet:
    11 december 2018
    Fijne vlucht naar huis, en dank voor de prachtige verhalen en foto 's!
  5. Jeanette:
    11 december 2018
    Goede vlucht en tot gauw .