We gaan er even tussenuit.

3 december 2018 - Punta Arenas, Chili

Het is 16:45 als ik dit schrijf in de bar van het hotel. Even later stuift er een stinkdier voor het raam voorbij. We kunnen om 19:30 dineren. Lekker gegeten en daarna op de parkeerplaats naar bed. Het was er ‘s nachts rustig gebleven volgens Ellie.

Zondag 2 december

Vandaag bij inleverplek aangekomen en de ontvangst was aller hartelijkst. Een groep mensen stond te roken en te drinkenen niemand bewoog een centimeter. Op de barbecue lag lekker vlees. Uiteindelijk zijn wij maar naar hen toegelopen. We overvielen hen compleet. De baas heette ons niet welkom en vroeg aan zijn vrouw of het wel klopte dat we morgen de camper zouden inleveren.

We zijn op een plaats iets beneden hun niveau gaan staan vanwege de wind. Bovendien functioneren wij niet goed op hun niveau. We stonden bij een kleine plas waar allerlei vogels kwamen badderen en drinken. Zelfs vier snippen!

We eten spaghetti voor de laatste keer met tomatensaus uit een pakje, doperwten uit blik en champignons ook uit blik. Die laatste vissen we er snel weer uit want ze hebben een vieze grondsmaak. Maar de yoghurtjes maken alles weer goed.

Maandag 3 december

Om half twaalf zitten we spik en span te wachten tot het twaalf uur is en we de camper mogen aanbieden! Ondertussen regent het er lustig op los, zoals de hele nacht trouwens. Diverse malen horen we een groep van ca 20 bergparkieten luid krijsend in he gras afdalen. Bijna helemaal groen met rode staart.

We verlángen vurig naar de knusheid van een hut met twee kingsize bedden. De recensies over de cruise zijn lovend. Je krijgt een eigen hutassistent!!

De ontvangst door de ‘baas’ is nu hartelijk met handdruk en aanbieden van koffie in warm kantoor. Hij zei dat hij gisteren helemaal in ‘shock’ was haha.

We hebben geen schade opgelopen en hoeven niets te betalen. Ook de schoonmaakkosten van 70 euro niet. We hebben ca 5300 km gereden. Ik leeg nog even het toilet en plastic tassen gooien we in de vuilnisbak. Een taxi brengt ons naar de incheckhal van de ‘Australis’. We krijgen een boardingpass met een touwtje en dan zitten we vanaf 14:00 te wachten op het aan boord gaan om 18:00 uur. We hebben een vaste tafel nr. 15 en hut 323 AA in het midden van de boot zodat we de minste deining voelen. Het diner is om 20:00 aan boord.

We eten onze broodjes op met worst en kaas en ik heb niet de minste aandrang om naar buiten te gaan. Tot Ellie meldt dat de zon weer schijnt. In de wachtruimte is WiFi dus hierbij de voorlopig laatste mail. Er is geen WiFi aan boord. Tot over een paar dagen.

1. Maike:
    3 december 2018
    Mooie boottocht gewenst lady's...
    Groet van Maikr
  2. Leo Annyas:
    3 december 2018
    Vol verwachting klopt ons hart!
  3. Gerda:
    4 december 2018
    Geniet van de boottocht en alle verwennerij !
  4. Corrin:
    4 december 2018
    Lekker over dwars liggen in de grote bedden!!!
  5. Rie:
    5 december 2018
    nog een hele fijne bootreis en tot volgende week!!