Keniaanse lunch

22 april 2019 - Masai Mara Game Reserve, Kenia

Goedemorgen, maandag 22

Het wordt voor jullie saai maar ik heb alweer goed geslapen. Het kan mij niet saai genoeg zijn. Midden in de nacht wel wakker geworden door het geluid van de Tree Hyrax. Schattige dieren behalve ‘s nachts. Hoe beter ik slaap, hoe meer koffie ik bij het ontbijt nodig heb als oppepper. Tot straks. Om 7:30 op stap en om 8:00 al honger ?? Julie begrijpen dat ik iets voor 12:30 al klaar zat voor mijn lunch. Ik kreeg van Martin een grote bierpul met koude melk, verder twee broodjes met Franse kazen genomen, een typische Keniaanse lunch. Het is warm maar met de zich ontwikkelende wolkenpartijen is dat een goed teken. Fred is er erg blij mee en ik ook want alles heeft water nodig: mensen, dieren en het land. Het lijkt me wel wat om een gigantische regenbui mee te maken met bliksem en donder. Het heeft vannacht zachtjes maar langdurig geregend, dus geen stof onderweg. Onderweg spreken de gidsen elkaar via de radio of ze stoppen bij het passeren voor het uitwisselen van informatie. Er was één gids, en dat was hem aan te zien, die wanhopig was want hij had zijn gasten nog niks kunnen laten zien. Heel naar die druk. We kwamen vanmorgen eerst door het ‘Brochure’ gebied en daar zijn leeuwen. Mooie film gemaakt met leeuw en twee Thomson’s Gazellen op scherp. Dan hier een dikke witte buik en daar een geelbruin achterwerk in de bosjes. Alle leeuwen lagen plat. Daarna de vijf broertjes opgezocht die weer afschuwelijk veel bekijks hadden. Leuke groep van ca 20 Banded Mongooses gevolgd die als een bende het land afstroopt. Vervolgens naar het Hypo lookout punt. Daar mag je de auto uit om de nijlpaarden in het water te zien. Daarna terug naar de lodge. Bij aankomst werd me een upgrade aangeboden wat tent betreft? Waarom? Die was groter. Nou nee liever niet. Heb geen zin om te verhuizen, nu kan ik heerlijk zonder inkijk de ramen openlaten en al die extra kilometers lopen in zo’n grote tent 😬. De gamedrive voor vanmiddag afgezegd omdat ik wil rusten en morgen gaan we een hele dag op pad naar de beroemde Mara rivier met lunchbox. En ja om iets over zessen begint het te regenen en Fred zo blij. Helaas weinig donder maar het is nu heerlijk koel. Tot morgen.