Nakuru bezocht

12 april 2019 - Nakuru National Park, Kenia

Goedemorgen, vrijdag 12

Gisteren heb ik contact opgenomen met de vakantiedokter want ik heb weer vasculitis aan beide onderbenen. Niet zo erg als in Chili. Om half acht zitten we in de auto richting Aga Khan hospital in Nalkuru. Dat ziekenhuis bestaat niet meer. Nu de stad in voor een ander Aga Khan hospital. Daar is geen dermatoloog. Weer een tijd rondjes rijden voor een parkeerplaats. Dan lopen we door de stad naar een privé kliniek op drie hoog. De wandeling is heel leuk, al die kleine winkeltjes en het zeer drukke verkeer. Nakuru is de vierde stad van Kenia. Via smalle trappen komen we er. Leuk om te zien waar hier een ‘privé kliniek’ is gevestigd en vooral hoe. Een nogal shabby geheel. Een consult kost KSH 1000. Nou die dermatoloog bekeek mijn rode plekken met een vergrootglas en stelde vast dat het om een infectie ging. En hij zou mij oa een antibioticum voorschrijven, een crème en nog andere tabletten. Het was een overdreven lacherige man die mij een high five heeft gegeven! Fred heeft voor mij afgerekend want euro’s wilden ze niet. De assistente wist niet eens wat een euro was. Het geheel (consult plus medicijnen)  kostte me 20 euro en alleen de ervaring was me dat al waard. Het antibioticum heb ik niet opgehaald bij de apotheek, de rest wel. Fred heeft de auto opgehaald en is naar de apotheek gereden om mij op te halen. Hij vond het maar niks dat hij me even alleen moest laten. Hij ging ook bij de dermatoloog met me mee haha. Gelukkig was ik niet bij een gynaecoloog. Ik waag het erop en ga gewoon door met mijn reis. De afgelopen dagen heb ik drie keer een gamedrive afgezegd en zolang het niet structureel wordt, neem ik het maar zoals het komt. Om 11:00 weer terug bij de lodge. Heb een zitje buiten op mijn terrasje en in de schaduw. Vanmiddag een gamedrive as usual. Ze zijn hier zeer nieuwsgierig en diverse personeelsleden klampen mij aan om meer te weten te komen over dat mens dat alleen op stap is met een gids. En dan weet ik dat, als ik bij de receptie een interview geef, het restaurant het ook snel weet haha. Trouwens Fred heeft een geheugen als een olifant. Weet nog allemaal kleine feitjes over mij van de vorige reis pfff. Terug van de gamedrive. Er zijn momenteel veel buffalo’s die miltvuur hebben. De dode dieren worden opgehaald en verbrand. Zo gauw het regent stopt de miltvuur verspreiding. Het is een naar gezicht hoe sommige dieren er bijlopen. En toen was daar de drinkende witte neushoorn. Leuke film kunnen maken. Het is bijna negen uur en ik ga slapen nadat ik mijn bed helemaal verbouwd heb. Bij de receptie ook gezegd dat ik het zo wil houden zonder dat veel te warme dekbed. Tot morgen.