Relaxte gamedrives

20 april 2019 - Masai Mara Game Reserve, Kenia

Goedemorgen, zaterdag 20

Tegen de verwachting in heel goed geslapen en dat is zo heerlijk, voel me weer fit. Als ik aan het ontbijt zit, zie ik twee Masai vrouwen hun siereaden uitstallen op het gras want het is Masai Day. Ik word momenteel door velen met Tineke begroet. Dat vind ik leuk, zelfs de chef kok vanmorgen. Je moet er wel lang voor blijven om het zover te schoppen😉. Ik heb zelfs een vaste routine ontwikkeld voor mijn ontbijt. Eerst glaasje water en koffie halen en op tafel zetten en dan via de kaashoek waar ik een stukje camembert pik naar de de broodrooster voor mijn ene plakje geroosterd brood. Dan naar de kok voor de scrambled eggs en bacon en dan via de broodrooster naar mijn tafel! We zijn terug van weg geweest en hebben een ontspannen gamedrive gehad. Het is nu veel drukker want veel mensen zijn hier vanwege de paasdagen en dan moet het nu dus ook gebeuren wat betreft het zien van dieren. De druk op de gidsen is enorm om de mensen tevreden te houden. Er zat een Leopard in de bosjes en die wilde er niet uitkomen. Diverse keren heb ik gezien dat gidsen zich van het pad af begaven en naar de plek reden waar de Leopard mogelijk zat. Dit is absoluut verboden. Zowel ik als Fred zijn relaxt. Voor mij is een leopard geen must en voor Fred is er dus ook geen druk door mij. Nieuw: een gifgroene slang op de weg. Verder een varaan en een spiksplinter nieuwe vogel , White-headed Barbet, voor mij en natuurlijk al de ‘gewone’ dieren waaronder ik voor het gemak ook de cheeta’s en leeuwen reken. In het restaurant kwam Martin vragen of ik weer een bierpul ijskoude melk wou drinken, maar had helaas al appelsap besteld. Hij vroeg wat voor spelletjes ik speelde op mijn iPad en die hebben we uitgewisseld hahaha.  O ja onderweg in het park werden we weer gecontroleerd en deze keer waren de mannen stomverbaasd waarom we hier acht nachten waren. De papieren werden uitgebreid bestudeerd 🤓. De middag gamedrive bestond voor een groot deel uit het wachten tot een volgevreten Leopard uit de boom wenste te komen. Niet dus. Wel prachtige video gemaakt van leeuw. Volgens Fred ziet de bewolking er veelbelovend uit. Elders in het land regende het eindelijk. Mijn verhalen worden er niet spannender op merk ik. Ga slapen. Tot morgen. Allemaal fijne paasdagen!!!

1. Harriet:
    20 april 2019
    Wat een vreselijk verwende mensen zijn er toch! Ik zou ze als gids naar de dierentuin brengen: succes verzekerd. (Evt. Opsluiten?) Gelukkig neem jij de tijd en geniet je van alles wat je tegen komt. Ik zit inmiddels voor een weekje in de Eiffel, nee niet Parijs, maar in Duitsl. Prachtig weer, dus veel hooikoorts...grrr.
  2. Maike:
    21 april 2019
    Nou Tineke: ik vind je verhalen leuk om te lezen..Sommige dingen zie ik voor me zoal hoe je ontbijt😁
  3. Corrin:
    21 april 2019
    Wat een prachtige foto van de zebra's en giraffe. Vond vooral Resa heel mooi om te zien🤩