Aankomst Sopa lodge Tarangire National Park

21 februari 2020 - Lake Manyara National Park, Tanzania

19 febr.

Vandaag doe ik verslag met terugwerkende kracht want ik ben gewoon te druk geweest tot nu toe. Te druk op vakantie!

We vertrekken met volle koffers naar het weeshuis.

Ze waren blij met de spullen en dat maakte mij weer blij. Het zag er goed onderhouden uit en de vrouwen waren zeer vriendelijk. De  inhoud van de koffers werden op de grond gelegd om later in alle gemak uit te zoeken. Er was nu een baby van 5 maanden die van ontberingen moest bijkomen en daarnaast alleen een paar peuters want de rest zat op school. Niels heeft een selfie gemaakt met een jonge vrouw die rechten studeerde en het weeshuis als haar huis beschouwde.

Daarna direct door naar het Tarangire NP waar we rond 15:00 aankwamen met een behoorlijke trek. Onderweg Waterbucks, Olifanten en natuurlijk Impala’s gezien. Ook nog enkele Dwarf Mongooses. Na de lunch dook Niels het zwembad in en ik, op de rand zittend, alleen met mijn benen in het water. Daarna heb ik wat rondgelopen op het terrein van de lodge. Het stikt hier van de Tree Hyraxen of hoe je het meervoud van Hyrax ook spelt. Verder Vervet Monkeys met jongen aan de buik vastgeklampt. Prachtige Agame en twee Starlings. Voor de nieuwe mensen onder de lezers, ik benoem de dieren in het Engels. Dat zijn de enige namen die ik weet want de Nederlandse namen leer ik bewust niet. Jullie kunnen googelen als je dat nodig vindt. Excuses voor het ongemak.

En toen ik op de kamer was brak er enige tijd later een enorme stortbui los inclusief onweer...prachtig. Niels was, zoals hij later vertelde, de lounge ingedoken.

Daarna gedineerd met live optreden van een koor van werknemers. En met een werkelijk zalig dessert van Passievruchtenmousse met mijn lievelings saus van Passion Fruit. Twee keer een bakje gehaald en voor morgen ook twee laten reserveren. Ik ben nergens te groot voor.

Tegen tienen zijn we gaan slapen.

De fan aan en de deur naar balkon open. Daar zat wel horrengaas voor.

Tot morgen