Dag één van hier naar daar....Schiphol

19 februari 2020 - Tarangire National Park, Tanzania

Dag één van hier naar daar....Schiphol

17 febr.

Gisteren ging alles van een leien dakje. Niels opgehaald van station, nog even een dubbele espresso weggewerkt bij mij thuis, auto ingepakt en zonder regen naar Schiphol gereden. Daar zijn de veranderingen nogal groot. In het midden tussen twee rijstroken kon je de auto parkeren en konden we rustig drie van de vijf koffers in de kluis deponeren. Nou de kluizen waren er niet meer maar we moesten ze afleveren bij het personeel. Gezellig met  Anna gedineerd en toen de hele nacht nauwelijks geslapen. Niels wel, ja het is niet altijd eerlijk verdeeld.

Dag twee van hier daar.........Kilimanjaro airport, Tanzania

18 feb.

Wel helder ‘wakker’ geworden van de wekker. Met de shuttle bus nr twee, de eerste was al propvol, naar Schiphol gereden. En wat is het toch geweldig om een man bij je te hebben met spierballen. Hij tilt alles op of het niks is. (Niels leest dit ook!). Na wat winkelen, dat heet ‘shoppen’ in Nederland, en bij de bank 20 één dollar biljetten te hebben gehaald voor de kleine tips, in de business lounge wat gegeten en gedronken. Niels aan de verse ananas, zijn lievelingsvrucht. De lounge was eindelijk helemaal af. Je kon met de boardingpas daar inchecken, ook nieuw.

We gingen pas om 9:40 het vliegtuig in. Nieuw toestel oei oei. Zusje van....ik noem het type maar niet.

Zo zo daar zitten we dan! Heerlijk business class. Wat een verwennerij. Ik zie Tineke ook voortdurend glunderen naast mij. Heerlijk om te zien. We hebben net al onze lunch mogen uitkiezen. In miso gemarineerde kippendij met wortel, aardappelpuree en spruitjes in een beurre blanc-saus met sinaasappel. Een heerlijk tomatensoepje vooraf!

Tineke heeft geluk en geluk dwing je af! Zij heeft een Silver star status bij de KLM en dan komen ze als eerste naar je toe zodat je je menukeuze kan doorgeven. En Tineke heeft het geluk te mogen proeven van het winnend gerecht van de KLM kookwedstrijd 2019

Wat Tineke niet weet is dat het nog een restpartij van een week terug is hahahaha

We hebben er heel veel zin in en genieten al voor in het vliegtuig!

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet verantwoordelijk voor door Niels geschreven tekst. Staat daarom in cursief.

Nou dat geluk was niet zo heel errug groot. Voorgerecht was koud vlees met paddestoelen en wat vloeibaars erover. En Niels had verrukkulukke tomatensoep.

Hoofdgerecht nou ja ging wel, hield niet over. Dessert wel lekker.

Ben even bij het raam gaan zitten. We vlogen net over Griekenland met veel bergen met sneeuw. Niels kijkt een film en ik ga even plat. Nou dat heb ik zeker een volle vier minuten gedaan. Het was zo warm daar beneden.

Reis prima verlopen en Othman stond met een big smile te wachten. Het was nog anderhalf uur rijden naar de eerste lodge.

Onderweg sputterde de motor maar dat is ‘s avonds nog verholpen. Omdat we zes koffer hadden, mijn kleine rugzakje meegerekend, ontstond er een karavaan van dragen die elk een fooi kregen. Zo gaan mijn 20 biljetjes gauw op.

Kamer prima en redelijk geslapen.

Tot morgen