De hele dag in bed met krater uitzicht.

24 februari 2020 - Ngorongoro, Tanzania

24 febr

Heel vervelend dat ik Niels steeds wakker heb geblaft.

Ik neem dat antibioticum niet meer. Mijn luchtpijp is weer schoon en ik heb nu een gewone verkoudheid. Ik was gestopt met mijn neusspray en nu gebruik ik die weer.

Niels is alleen met Othman op pad en Ik hoop echt dat ie een prachtige killing ziet. Maar ik denk dat de kans daarop in de Ndutu Area groter is. Ik ben al drie keer in de krater geweest en ach ik ben al lang blij dat ik in bed mag blijven en niks hoef te doen.

Om 12 uur zullen ze even bij mij kijken of ik wat nodig heb. Voor nu heb ik drie bananen, Maria biscuits en muntdrop.

Ik heb mijn knie weer met dat stink spul ingewreven en het verband vastgezet met tape. Heel gedoe om die tape en schaar op de zoeken en te plakken, kots ik toch over mijn verband en in bed. Getverdegetver! Ik sta in hempje en onderbroek te zwaaien bij de voordeur tot er iemand komt. De tuinman heeft hulp gehaald.

Nou voelde ik me heel eventjes wel beetje wanhopig. Is al weer weg hoor. Maar ik moet toegeven dat dat stink spul wel goed is voor mijn knie.

Lig in heerlijk schoon bed. Het zijn allemaal mannen die me helpen. Meteen maar gezegd dat één deken genoeg is en twee kussens  ipv vier.

Daarna kwam de ober voor de lunch order. Twee bananen en een glas Tropical Fruit.

In gedachten ben ik bij Niels in de krater, wat zal hij zien? Wat heb ik allemaal in de krater gezien op de vorige reizen.

Weer een andere ober brengt mij bananen en drie yoghurtjes. Goed idee. Ik vraag om één glas Tropical fruit en die krijg ik uiteindelijk ook. Een heerlijke suikerbom.

Ga weer slapen.

Niels houdt het lang vol. Het loopt tegen vieren en daar is ie dan met high tea koekjes. Getver haha. Ik eet het derde yogurtje op.

Hij heeft mooie films gemaakt en is tevreden.

Voor het diner heb ik een gebonden soepje besteld met knapperig broodje en dessert, als het er is.

Het wordt hier veel later donker.

Ik stuur de brief weg.

Tot morgen

1. Jeanette:
    24 februari 2020
    Heel veel beterschap zielepoot.
  2. Corrin:
    24 februari 2020
    Bah wat vervelend voor je. Beterschap zeg.
  3. Harriet:
    24 februari 2020
    Heel veel eterschap! Dit was weer (echt waar!) Een slip of the tablet!
    Nu ben ik bij mijn moeder in het ziekenhuis, en op dezelfde kamer. Herinner me het gesprek met jou toen wat mij zo ontzettend goed heeft gedaan!
    Veel beterschap!
  4. Anne Marie Frölich:
    24 februari 2020
    What an unnecessary nuisance.
    Poor Tineke, such a long trip and ending up in the bed!!
    Hope for a quick recovery
  5. Albina:
    24 februari 2020
    BETERSCHAP lieve Tineke !