Een hele dag Tarangire

21 februari 2020 - Tarangire National Park, Tanzania

20 febr

Pas om 8:30 op pad. Prachtige ontmoetingen met olifanten gehad en met een groepje struisvogels. In de verte grote kuddes met Buffalo’s. Verder de gewone dieren als Giraffen, Impala, Waterbuck en Warthogs.

Othman liet de auto zonder motor uitlopen langs olifanten en daar schrokken de olifanten nogal van. Luid getrompetter want ze hadden ons niet horen aankomen. Niels heeft dat prachtig op zijn iPhone staan.

Diverse vogels gespot en op de terugweg een zwart gekleurde ‘Spitting Cobra’ gezien die over de weg golfde.

Onderweg geluncht op een picnicplaats waar de zere slimme en razendsnelle Vervet Monkeys een banaan en koek hebben gejat van mij. Ze worden wel weggejaagd met een katapult maar als de aandacht van de mens verslapt, slaan ze feilloos toe. Ze racen door de bomen van links naar rechts en dalen zo snel af dat de overval compleet is. Eentje die een koek van mij had gepikt lag boven mijn hoofd uit te buiken en gooide de folie waar de koek inzat naar beneden vlak bij mij. Toeval? De jonkies ravotten ondertussen met elkaar en leren het grote spel door toe te kijken.

Bij aankomst in de lodge is Niels weer het zwembad ingegaan en heb ik niet onder de douche gestaan want er was pas na 17:00 warm water. Heerlijk op bed gelegen en de administratie van de geziene vogels en het reisblog bijgewerkt. De teller staat op 21 vogels. Om niet in een zeer lange rij te hoeven staan waren we om 19:30 bijna als eersten in de eetzaal. En ja hoor de koks hadden drie toetjes voor mij achtergehouden.

Het eten is hier van goede kwaliteit daar zijn we het beiden over eens.

Het is nu 21:45 en ik stop met schrijven. Niels leest nog wat en ik ga slapen.

Tot morgen.

1. Maike:
    21 februari 2020
    dag Tineke en Niels,
    Je verhalen klinken als vanouds Tineke....Je omschrijft het allemaal heel mooi.....Alleen al die toetjes....maar ze klinken wel heel lekker!

groet voor jullie beiden van Maike
  2. Anne Marie Frölich:
    21 februari 2020
    Everything sounds fantastic including the incident with VERVET Monkey 🐒. Ha ha he outsmarted you Tineke!!
  3. Tineke:
    24 februari 2020
    That is easy to do haha
  4. Ton:
    22 februari 2020
    Blijf genieten van de natuur met alles wat zij te bieden heeft