Wie is er jarig? 9 februari

9 februari 2024 - Tarangire National Park, Tanzania

Goedemorgen. Het is 7:30 en zie een stralende landschap. Slecht geslapen vanwege veel te dik dekbed en mijn drukke kop. Toen ik gisteren in mijn tent kwam hadden ze alle tentflappen neergelaten. Veel te warm en ik wil de buitenlucht voelen. Nou het was zo opgelost. Om 7:30 krijsende vogels en dat zal morgen ook zo zijn. Ze houden van regelmaat. Eerst mijn foto’s opgestuurd naar jullie. Het internet is hier razend snel, nog nooit in Afrika meegemaakt. Komt vast door de satellieten van Elon Musk. Ik vind het heerlijk om nog even in bed te liggen en de administratie te doen. Mijn drang om alles te zien is niet zo sterk meer. Dus ik doe het rustig aan. Wat mij, nu ik de foto’s beter heb bekeken, opvalt is dat de vogels hun bek open hebben vanwege de warmte. Othman heeft mij daar nog niet op kunnen betrappen. Zijn achteruitkijkspiegel is gelukkig niet op mij gericht. We zitten nu op een heerlijke lunchplek te eten in de schaduw met bedelende vogels. We hebben een lunchpakket mee met oa een dikke hamburger. We waren hier eerder voor een sanitaire stop en toen waren we de enige. Nu zijn er meer toeristen. Heb toen al veel foto’s van vogels gemaakt. Op picnic plaatsen zijn de dieren niet zo schuw dus eentje zat op een halve meter afstand luid te schetteren. Dan ben ik zo tevreden. We zitten in het zuiden van het park met één olifant, de andere 3499 zitten centraal in het park. Omdat het zo groen is hebben wij ipv olifanten die gruwelijke dazen. Ieder zijn deel. Als we stoppen en ik een foto wil maken moet ik er op bedacht zijn weer gebeten te worden. Ook als we langzaam rijden dan zijn ze in de auto actief. Rijdt O tegen de 45 km dan hebben we gelijk minder last. Onder het rijden hou ik niet alleen mijn benen en armen in de gaten maar ook de rug van O.  Je ziet veel vogels op de weg en dat is omdat ze mieren opeten die ‘s nachts ophoog zijn gekropen uit de aarde. We hebben dus één olifant gezien op enige afstand maar ik ben daar niet teleurgesteld over. Verder nog een Did Dik en Buffalo’s ook in de verte. De vogels maken alles goed. We zijn rond drie uur in het camp en ik vind het best. Eerst koude douche genomen die in temperatuur verliep van aangenaam warm naar aangenaam koud. Lig nu op bed foto’s te bekijken en ga zo even dutje doen. Nog wat rondgelopen en de wevers gefilmd rond hun nesten. Eén zo’n nest was met kleintje en al op de grond gevallen. Pa die het nest bouwde heeft slecht werk afgeleverd. Maar het kleintje wordt gewoon nog gevoerd op de grond. Ook evejn in de keuken gekeken en de chef op de foto gezet.
Mijn verjaarsfeest was een groot succes. Eindelijk kwamen ca 18 mooie kerels al zingend en klappend het restaurant binnen. Daarna volgde en lange polonaise langs alle tafels en om mij heen. Ken de melodie van de vorige keer. Enkele deden nog een extra dansje voor mijn neus en er volgde een lekker gebakje met twee kaarsen. Daarna heb ik iedereen geld gegeven $5 de man. Othman was blij met het fotoboek. Op de valreep een jonge Nederlander ontmoet die ook alleen reisde. Zijn vrouw hield niet van safari’s en bleef thuis bij hun kind van een half jaar. Ik ga zo slapen met de tent voor groot deel open maar wel met overal een hor tegen de insecten. Tot morgen allemaal.

1. Ahmad:
    Gefeliciteerd met jouw verjaardag
  2. Tineke:
    9 februari 2024
    Dank je wel Ahmad. Leuk dat je eraan gedacht hebt!
  3. Fooke:
    9 februari 2024
    De leukste (verjaardags)vogel staat nog niet op de foto!
  4. Tineke:
    11 februari 2024
    Je hebt gelijk Fooke maar weet niet of ik dat erg vind 🫣
  5. Ali:
    10 februari 2024
    Very nice photos!
  6. Tineke:
    11 februari 2024
    Kijk zo ook eens goed naar het opgemaakte bord.
  7. Madelein:
    11 februari 2024
    Potsiedikkie helemaal jouw verjaardag vergeten...bij deze nog gefeliciteerd!!!
    Het is weer een genot om jouw blogs te lezen!!!!veel plezier verder!!!
  8. Tineke:
    Dank je Madelein.
  9. Bernard en Marjan:
    12 februari 2024
    Hoi Tineke, achterstallig heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
  10. Tineke:
    13 februari 2024
    Haha helemaal goed. Dank jullie wel.

Jouw reactie