Moirova lodge, 21 februari

21 februari 2024 - Kilimanjaro International Airport, Tanzania

Goedemiddag ondertussen. Ga toch nog maar even verslag doen.
Dagkamer tot vertrek vliegveld om 17:30. De lodge ligt niet dicht bij het vliegveld en straks moeten we weer 1,5 uur rijden naar Kilimanjaro Airport. Baal daar goed van. Ik weet niks van afstanden maar Jambo had me wel eens wat beter kunnen informeren want vlakbij het vliegveld is ook een prima lodge. Dit is dezelfde lodge als die eerste met al die bloemblaadjes. Heb van één bed de bloemblaadjes afgehaald en op het andere bed een glimlachend gezicht gelegd met alle blaadjes die ik maar kon vinden. We kwamen tegen 12:30 aan en die jonge vrouw die in de receptie stond moet eens wat opgepept worden. Wat een sloom en ongeïnteresseerde meid. De lunch was zeer matig. We reden vanmorgen al om 6:30 weg en zijn dus ca 6 uur onderweg geweest. Onderweg eerst nog Zebra’s en Gnoes, later meer Gazelles en enkele Giraffes. En dan komen de Maasai met hun kuddes. We reden langs de krater maar zijn niet gestopt. De sanitaire stop was op hetzelfde punt als op de heenweg en die was zo smerig vergeleken met andere toiletten dat ik er wat van gezegd heb…en zowaar alles was schoon, er was stromend water en toiletpapier. Zo ik ga nu douchen en dan mijn spullen opnieuw inpakken. Zit nu buiten op het terras bij het restaurant want daar is wifi. Er staat een rij van tien vrouwen, elk achter een koffer/reistas en die lui van die spullen zitten nog uitgebreid te tafelen. Heb dit nog nooit gezien. Ze staan er al 5 minuten en het kan nog even duren. Heel uitzonderlijk. Eindelijk komen de toeristen in actie en een kleine vrouw moet de spullen van een kerel dragen, sommige kerels vinden dit duidelijk wat genant. De manager kwam vragen of alles goed was en toen heb ik hem voorgesteld wat creatiever te zijn met bloemblaadjes. Hij bedankte me. Maak er bv een mooie zon van en leg ze niet overal.

Zit momenteel in business lounge en heb die Nederlandse man van de tweede dag of zo voor de ingang van het vliegveld ontmoet. We kwamen gelijk aan. Hij vliegt geen business en ik vroeg bij het inchecken of hij als gast van mij meemocht in de business lounge. Nee kon niet want de lounge was te klein en dat was ook zo. O heeft het bij het afscheid niet gelaten bij een handdruk maar er een halve hug van gemaakt, vond ik erg leuk want ik had vantevoren al gezegd dat ik niet zou huggen vanwege zijn geloof.
Nu was er een heer, meneer die anderen alles liet doen en net heeft hij zich laten filmen. Afschuwelijk type man. Donkerblauw pak, vlinderdasje en van die schoenen die goed klikklakken op het parket. Vindt zichzelf geweldig. Mijn vliegtuig heet Oranje Bloesem en we zijn voor tussenlanding in Dar Es Salaam. Heb net even mijn aantal geziene vogels geteld ongeveer 90 en dat is een absoluut dieptepunt maar wat maakt het uit.

1. Maike:
    21 februari 2024
    dag Tineke,
    Wat schrijf je toch altijd beeldend. Ik zie het zo voor me....Prachtige foto's...geniet nog lekker.
    groet Maike
  2. Tineke:
    Dank je voor je compliment. Groetjes Tineke
  3. Ton:
    21 februari 2024
    Als je inlevingsvermogen hebt zie je het voor je. Gaaf.
  4. Tineke:
    Dank je Ton!
  5. Bernard en Marjan:
    22 februari 2024
    Je bent alweer thuis Tineke!
    Ik loop hopeloos achter met het lezen van jouw verhalen, maar dan kan nog.
    Kom wel eens live luisteren naar je belevenissen.
    Groetjes! Ook van Bernard
  6. Tineke:
    22 februari 2024
    Dat je achterloopt kan ik best begrijpen. Kom bij de koffie maar eens bijkletsen.

Jouw reactie