Naar Karato

12 februari 2024 - Ngorongoro, Tanzania

Goedemorgen. Ben al om 6:30 wakker en we gaan pas om 10:00 uur weg omdat het een zeer korte rit is naar de volgende bestemming. Gisteren weer zo’n dansje waarbij de manager, die niet aan de polonaise deelnam maar wel alles filmde, zijn rug naar mij toekeerde en door zijn knieën zakte en met zijn achterwerk ging draaien en onderwijl mij over zijn schouder filmde. How sneaky 😏. De volgende morgen heb ik daar een opmerking over gemaakt en meneer viel totaal weg zal ik maar zeggen. Toen we naar de auto liepen ging hij naast mij lopen maar zei niks, ik dus ook niet. Het afscheidslied bleef deze keer achterwege. Eerst nog enige tijd in het park gereden en dan blijkt hoe ernstig de overstromingen zijn geweest en hoe veel land is opgeslokt door het water. Normaal staan hier altijd honderden flamingo’s maar nu niets. Ook geen pelikanen en dat komt omdat het zoute water teveel verdund is met zoet water en dan kunnen de organismen die de flamingo’s eten niet groeien. Dus geen eten geen flamingo’s. Maar voor de nijlpaarden was er een tekort aan water. Ze moeten in water zijn om niet te verbranden en toen zijn er ca 15 verbrand en doodgegaan. Feest voor de krokodillen en hyena’s. Er staat een schildpad op de weg die onze kant oprent. O stopt veel te vroeg en zegt laat hem maar naar ons toe lopen. Ik had het willen filmen maar als het beest deze afstand moest overbruggen was ik minstens mijn halve opslagcapaciteit kwijt geweest. Maar hij ging het gras in. Verse leeuwensporen gezien maar geen leeuw. Onderweg veel Baboons en Vervet Monkeys en Blue Monkeys gezien. En op het laatste moment een Monitor die zich lag op te warmen in de zon en wat een foto heb ik kunnen maken. Ben er erg blij mee. Verder een prachtige foto van een Drongo gemaakt. We zijn er nog niet uit welke het is.
We gingen om 12:20 uiteindelijk het park uit na de laatste massage rit, zoal O het rijden op zeer slechte wegen noemt. En dan en dan asfalt wow dat is genieten.

Jouw reactie