Dag van het luipaard?

10 april 2019 - Aberdare National Park, Kenia

Goedemorgen, woensdag 11

Gisterenavond geen boek gelezen maar naar muziek geluisterd. Heb ik mijn koptelefoon niet voor niets meegenomen. Vanmorgen tegen acht uur ontbeten en wat rondgelummeld. Twee vogels gespot. Ik ben hier alleen en word goed in de gaten gehouden door de crew. Vanmiddag komen er 20 mensen. Zoals afgesproken met Fred gaan we op Leopard jacht. Fred vond een vrije ochtend heerlijk. Ik denk dat hij dat eigenlijk vaker zou moeten krijgen. Omdat de leeuwen uit het park zijn gehaald, is de Leopard een natuurlijke vijand kwijt en gedijt goed. Deze jaagt in tegenstelling tot de leeuw niet op de beschermde Giant Forest Hog.  Mijn t-shirt hangt te drogen en alle vetvlekken zijn eruit! Goed nieuws: na de pijn van de eerste dagen bij het lopen, hebben de nieuwe steunzolen en de spalk hun werk gedaan. Geen pijn meer 😄. Ik wilde de Luizenmoeder afkijken maar dat lukt niet. Luister nu naar ‘No Blues’. Heel toepasselijk! Ik zit aan tafel voor de lunch en dan krijg ik opeens spontaan (?) een volledig uitleg over al het bestek dat er ligt hahaha grappig. Gelukkig hebben ze hier een afwasmachine en ik zag eerder al een stofzuiger. Nu ze weten dat ik wat aan de lijn doe, ik vertel dat altijd nadrukkelijk zodat ik niet af wil gaan door mijn bord vol te laden met toetjes, krijg ik dubbele porties vlees en vis haha. We zijn terug van de gamedrive in de namiddag en het was de moeite waard. Geen luipaard gezien maar prachte foto’s gemaakt van buffalo koppen, uitbuikende hyena’s en een Giant Forest Hog familie waar ik erg blij mee ben. En nog bij de Ark ca 14 olifanten gezien die allemal zand likten voor de mineralen net zoals de buffalo’s en vele andere dieren. Rode wijn genomen bij het eten, nou dat is de laatste keer, zuur. De rekening alvast betaald, hoeft dat morgen niet meer en in het bijzijn van de chef en anderen de fooi aan de manager overhandigd en het aan iedereen verteld. Het zal onder alle medewerkers verdeeld worden!! Tot morgen.

1. Leo Annyas:
    11 april 2019
    Tineke geniet en dat is prachtig om te lezen. En je "schiet" foto's en filmpjes om straks weken van na te genieten, heb ik zo het idee.