De mooiste gamedrive ooit!!

18 april 2019 - Masai Mara Game Reserve, Kenia

Goedemorgen, donderdag 18

Ik heb heerlijk geslapen wow. Gisteren na het eten weer naar de receptie geweest en daar vertelden ze me dat een insecticide geen gif is. Weer wat geleerd 😠. Door mijn opgezette en wat stijve enkel loop ik wat mankend en zie op tegen het hele eind lopen naar mijn tent op het pad met flagstones. Wordt mij toch een ritje aangeboden in zo’n soort golfkarretje. Heerlijk. Ben nu ook begonnen met de medicatie van de wonderdokter van die privékliniek. Hoop dat de zwelling minder wordt. De jongen man die het karretje reed, had mij op mijn eerste dag naar mijn tent gebracht en ja dan moet ik weer horen over Holland zus en Holland zo. Dus heb ik uitgelegd dat Holland een deel van Nederland is. En vanavond wist hij het nog. Wat een goede leerling! Vanmorgen zag ik helaas enige nieuwe bloeduitstortinkjes, niet veel maar toch. Nou ik ben al met de ‘prednison’ begonnen en hou vanmiddag complete rust. Dat vindt Fred ook heerlijk en zijn collega’s zijn jaloers op hem haha. Nou vanmorgen een gamedrive gehad als nooit tevoren. Eerst mijn twee favoriete Hornbills, direct na elkaar en toen.....een killing. Negen leeuwen in totaal maakten jacht op Warthogs. Twee ontsnapten maar uiteindelijk kregen ze er eentje te pakken. May her/his soul rest in peace😇. En ik heb het allemaal op de video. Wat een spannend gebeuren. De leeuwen verspreidden zich en uiteindelijk was er eentje die aanviel en de warthog omhaalde pfffff. Voor zoveel leeuwen is het een snack en niet genoeg als volledige maaltijd. Prachtig gezicht!! Daarna DE vijf cheeta broertjes gezien. Deze waren tijdens mijn vorige reis nog bij hun moeder maar nu opereren als de bende van vijf. Ze sluiten een verbond voor het leven. Ze zagen er zeer gezond uit. Ze zijn inmiddels wereldberoemd en worden dus gefilmd door de BBC en mij. Maar toen was er nog meer. Op zoek naar de grote Leopard van de vorige reis zagen we een groep van 10 olifanten komen aanlopen. Fred had de auto strategisch bij de aflopende toegang naar de lager gelegen rivier geparkeerd. Kwestie van wachten. Prachtig zoals ieder op zijn manier genoot van het water en de vegetatie. Ben nu bekaf maar zeer tevreden. En wat zagen we nog meer: struisvogels, Thomson’s Gazellen, Grant’s Gazellen, Elands, Topi’s, Gnoes, Impala’s, Waterbucks, Buffalo’s, Zebra’s, Giraffen, meer Warthogs, meer Olifanten (en toeristen bàh). Laatste wasje gedaan voor deze reis. Bij het diner mezelf op een Tusker biertje getrakteerd. Helaas zijn de flessen te groot (500 ml) voor mij om het allemaal op te drinken. Fred vertelde dat ugali, het nationale gerecht van Kenia is, gemaakt van mais en smakeloos. Dat laatste klopt. Je moet het dus met een saus eten, het spul ligt zwaar op mijn maag. Ze hebben het hier in de grootte en vorm van een sjoelschijf. Ik neem morgenochtend ook vrij. Even bijkomen van alles. Tot morgen!

1. Harriet:
    18 april 2019
    De cheeta brothers vind ik het het mooist! Zoals ze daar lekker bij elkaar in de schaduw liggen.
    Zijn het trouwens allemaal males? Heb nog even de Hornbill bestudeerd, waarom is deze jouw favoriet? Rust morgenvroeg lekker uit, en dan weer een prachtive gamedrive toegewenst!
  2. Katja:
    18 april 2019