Het Lake Naivasha meer

15 april 2019 - Lake Naivasha National Park, Kenia

Goedemorgen

Ben alweer terug van prachtige boottocht op het meer. Om 8:00 ging de boot van start. Veel vogels oa een andere soort pelikaan en een grote kolonie aalscholvers met jongen in het nest. Zo’n tochtje op het water met zonnetje zonder andere bootjes is zalig. Mijn darmen zijn nu weer rustig halleluja. Helaas deed dat klote fototoestel weer eens raar en daarom is er nogal wat mislukt aan foto’s. Heb het toestel later op de dag gereset en daarna deed ie weer normaal. Ja vanmiddag gaan we nog een keer. Fred hield op een papier bij hoeveel vogels hij had kunnen identificeren, 24 in totaal. Terug bij de logde wat over het terrein gelopen en nog weer sunbirds op de foto gezet. Volgens mij allemaal vrouwtje en een mannetje zou ook wel eens leuk vinden😉.

Ik ga nu het openbaar vervoer behandelen. Dat is sedert enige jaren zeer strak georganiseerd. Je ziet bv een busje met NSL SACCOO. Die zie je hier veel. De eerste letters staan voor het te rijden traject en het tweede deel is de overkoepelende organisatie. Stel dat een chauffeur een ernstige overtreding begaat, dan wil de regering alleen weten bij welke organisatie die chauffeur was aangesloten en vraagt de organisatie om verantwoording af te leggen en alle chauffeurs van die speciale organisatie NSL SACCOO mogen enige tijd niet rijden tot ze de zaken op orde hebben. Een heel effectieve maar wrede behandeling. Iedereen wordt gestraft voor een fout van eentje.

Om drie uur nog een keer met de boot weg. Fantatische relaxte boottocht met de Giant Kingfisher voor mij als hoogtepunt. Heb hem nog nooit zo duidelijk gezien. Het is de grootste kingfisher namelijk 43 cm. Verder diverse nieuw herons. De kapitein heeft echt zijn best gedaan om onze wensen te vervullen. Had hij in de morgen de twee uur niet volgemaakt, nu waren we exact twee uur onderweg. Op de terugweg was het druk en het leek werkelijk of iedereen dronken achter het stuur zat. Men slingerde van links naar rechts en dat was komisch om te zien. De weg zat echt boordevol diepe gaten. En dan zegt Fred “ Iemand zal er wel met het geld voor de reparatie vandoor zijn gegaan”.

De foto’s hebben een tamelijk hoog vogelgehalte. Het is bijna 8:30 en ik ga slapen. Morgen om 8:00 vertrek naar MASAI MARA. Tot morgen.

1. Harriet:
    15 april 2019
    Wat een diversiteit aan vogels! Giant kingfisher is inderdaad prachtig. Fijne reis naar Masai Mara!
  2. Anne Marie Frölich:
    15 april 2019
    Lovely to see all your photos of these fantastic birds...