Met pil heerlijk geslapen! 8 februari

8 februari 2024 - Tarangire National Park, Tanzania

Goedemorgen mensen
Om 10:00 wakker geworden, plaatselijke tijd hè. Heb toch nog mogen ontbijten, dus de lunch hoeft niet. Ik zit heerlijk in de schaduw naar vlindertjes te kijken. Toen ik uit mijn kamer kwam zag ik meteen een prachtige Koninginnenpage. Maar doe het rustig aan en mijn verrekijker en camera zitten nog in mijn tas.
Totdat ik dit geschreven had en heb toch enige foto’s van de vlinders gemaakt. We zijn om 12:.00 uur vertrokken en rijden nu op een prachtige weg zowel wat drukte, wegdek als uitzicht betreft. Het sputtert af en toe, alles is heerlijk groen. In de auto eerst wat bijgepraat. We rijden nu door een savanne landschap. Rechts van de weg leven de Maasai en links is een militair gebied. Weet niet of dat met elkaar te maken heeft 😉. De Maasai zijn erg gelukkig met de vroege regens. Waterrervoirs zijn vol en dat is natuurlijk goed voor de dieren. Leopard Tours heeft 200 wagens en zijn in het hoogseizoen allemaal bezet. Het enige dat duur is in Tanzania momenteel is de suiker. De oogst is wel gelukt maar het vervoer was nauwelijks mogelijk door de zware regens en schade aan de wegen. Dus de suiker is opgeslagen bij de boeren. De eerste zebra’s en gnoes verschijnen, de zich continu voorbewegende migratiestroom. Zo gek om ze langs de weg te zien in en niet in een park. Normaal zie ik ze alleen in parken maar ze kunnen niet anders dan zich er ook buiten te parken te begeven. Er mag niet op ze  gejaagd worden zonder vergunning. Half vier rijden we Tarangire National Park in. Hier leven 3500 olifanten en die zie dan ook. Veel vogels die op insekten jagen en ook #€(*€#@ tsee tsee flies zoals O ze noemt. Wij noemen dat dazen. Klote beesten maar ben gelukkig slechts één keer gebeten. Het was behoorlijk warm vandaag ca 29 graden en met de warmte zijn ze agressiever volgens O=Othman. Tegen zessen zijn we eindelijk waar we wezen moeten pfffff. Voel me vies en warm. We krijgen heerlijk Hibiscussap met beetje gember als welkom en een hapje. In de koekjes die O op mijn verzoek vanmiddag had gekocht zit in het ene pak ook gember en in de koekjes in mijn pak gelukkig niet. Wat hebben mensen toch met gember🥴. In mijn tent heb ik alle tentflappen omhoog laten doe. Heerlijk zo veel mogelijk frisse lucht en zonsondergang voor de deur.
ik ben de enige gast tjaa wel wat vreemd gevoel. Eerst schiet er een Black-backed Jackal langs mijn tent en later twee grote antilopen. Ze doen allemaal of ze hier horen. Het stikt van de vogels en daar ben ik blij mee. Arm in arm loop ik met Cornee van mijn tent naar het restaurant en midden in de maaltijd kreeg ik buikkrampjes. Hup aan de arm van Cornee naar het toilet en weer terug. Othman zat gezellig bij mij aan tafel. Het gesprek moet ik af en toe gaande houden. Maar niks zeggen is ook goed. Toen ik na de reis in mijn tent kwam voelde ik me niet lekker was oververhit. Rilde van de warmte. Heb toen met een wal­kie­tal­kie, heb ik op mijn kamer, een grote koude fles water besteld. Deze in mijn hals en polsen gelegd en langzaamaan voelde ik me weer beter worden en ook kreeg ik weer wat eetlust. Daarvoor al gedouched en haar gewassen en het water was voor bijzonder heet. Ze hebben hier een powerstation of zonnepanelen. De tent ziet er goed uit met grote en kleine slaapkamer. Alleen de vloer in de douche is spekglad. Heel eng. Heb er maar een handdoek ingelegd. Ik klets nu veel over mijzelf (altijd interessant😉) en nu wat we gezien hebben. Olifanten, giraffen, jackal, impala’s, veel vogels, ineens een groepje bavianen op de weg en struisvogels. Het is 21.47 en ik heb afgesproken dat ik onbeperkt mag uitslapen. Misschien ben ik vroeg op maar dat zien we dan wel weer. Ik ben een zeer ongewone gast. Het eten was erg goed met soep, vis en niet te gare groentes en aardappelpuree met lekker sausje en ijs toe. Dat laatste was op mijn verzoek. Want ik wilde de chef, Ibrahim, de moeite besparen om voor mij een uitgebreid toetje te maken. Denk niet dat hij daar echt blij van is geworden. Hij houdt van koken maar niet van het opeten!!! Hoe bestaat het. Ik heb Wifi in mij tent. Wat een luxe! Ik ga nu slapen en foto’s komen later. Tot morgen.

1. Ahmad:
    Wat mooi Tineke
  2. Fooke:
    8 februari 2024
    Wat een avontuur, en je bent er pas net! Heel erg leuk om te lezen!
  3. Albina:
    8 februari 2024
    Super druk maar wel erg leuk voor jou. Geniet van je reis en alle avonturen die erbij horen
  4. Tineke:
    9 februari 2024
    Wat heb je een mooie trouwkaart gemaakt. Was in de hectiek vergeten daar direct op te reageren.
  5. Harriet:
    9 februari 2024
    Heerlijk om over jouw belevenissen te lezen! Je hebt gelijk, doe rustig aan dan geniet je des te meer.
    Ik ben net terug van een drukke dag, maar niet te laat om jou hartelijk met je verjaardag te feliciteren!
  6. Tineke:
    11 februari 2024
    Dank je Harriet. Ik ben hier superdruk met foto’s nemen, jullie schrijven, krabben vanwege die rotdazen etc etc.

Jouw reactie