Rijden naar Nakuru National Park

11 april 2019 - Nakuru National Park, Kenia

Goedemorgen, donderdag 11

Omdat ik nog twee peper & zout stelletjes had, leek het me goed die aan de twee koks te geven. Ben ik er vanaf. Die krijg je bij de KLM bij de maaltijd en uit ervaring weet ik dat je er mensen blij mee kunt maken. Ze werden dan ook zeer enthousiast aangenomen met een enorme smile. Later kwam er een derde kok uit de keuken die ik nog niet gezien maar helaas voor hem had ik er geen meer. Vlotte reis gehad en lig nu even op bed uit te rusten. We hebben veel gepraat in de auto en ik ben mijn ‘naïviteit’ kwijtgeraakt en heb zelfs even zitten huilen in de auto. Ik waarder Fred steeds meer!

Ik vroeg hem gisteren of er nog nieuws was op de tv. Nou het was zo dat de regering voor het eerst melding maakte van de vele doden bij huiselijk geweld. Cijfers gaven ze niet maar het feit dat het genoemd wordt, zegt al genoeg. Het is toch overal hetzelfde. Ik vroeg Fred hoe het met Tyler gingen en hij zei dat hij veel met de spellen bezig is en een wat ouder vriendje hem helpt. Leuk om te horen. Toen we door het Nakuru park reden, schrok ik van de droogte. Zo compleet anders dan in augustus tijdens de vorige reis. Als we bijna bij het hotel zijn, vraagt Fred met een bezorgd gezicht of mijn bagage wel meegekomen is? Ja daar trap ik nu niet meer in haha. Vertelt hij dat hij eens vroeg aan vier Indiërs of ze de lunchpakketten wel hadden meegenomen. Fred is dus op z’n best als hij hen nadoet. Dat konden ze niet waarderen haha. Fleur ik weer helemaal van op. Vanwege de staar in mijn linker oog zie ik niet goed wat ik fotografeer dus klik ik maar wat, laat ik nu al ca 5000 foto’s hebben waarvan zeker 95% troep is. Het verwijderen van de foto’s op de camera vergt veel tijd dus gooi ik het thuis wel weg. Ik heb genoeg geheugenkaarten. Weinig gegeten bij de lunch. De mevrouw die me naar mijn tafel bracht, vroeg me direct waarom ik alleen was. Ja als ik dát moet uitleggen dan zijn we even bezig 🤪. Altijd die plastic rietjes in mijn drankje daar moeten ze eens van afstappen. Het is benauwd in mijn kamer en ik krijg nu een fan, heerlijk. Heb de gamedrive voor vanmiddag afgezet want ben moe. Maar ik heb hier twee hele dagen. Genoeg dus. Tot morgen.