Vrije dag, 18 februari en 19 februari

19 februari 2024 - Ndutu Lake, Tanzania

Goedemorgen. Het is nu 09:00 uur en lig heerlijk in bed na mijn ontbijt. Ik hoef niks en dat heb ik vandaag nodig. Doe ogen dicht of probeer bij spelletje mijn eigen record te verbeteren en met succes🥇. Had me net aangekleed voor de lunch, klopt E op de deur. Nee ik ben niet ziek, alleen bekaf en dat gaat weer over. Dus na de lunch weer naar bed. Nou zo verliep ook die dag. Met O gedineerd. Mijn darmen zijn weer rustig by the way!
Alweer goedemorgen. Heb onrustig geslapen en dat komt feitelijk door de deadline van 09:00 uur voor het ontbijt. Ben net op tijd binnen. Ik eet mijn gebruikelijke roerei met bacon één geroosterde boterham. Ineens verschijnt er een lovebird heel dichtbij en ik heb er een prachtige foto van gemaakt. Heb eigenlijk geen zin om weer in een hotsende auto te zitten en wacht tot na de lunch. Na O op de hoogte te hebben gebracht en we hebben afgesproken dat we om 14:00 zullen vertrekken. Ik zit ik buiten voor het restaurant. Wil relaxen maar dat kan ik niet, automatisch kijk ik naar een fotomoment met al die birdies om mij heen. De staff heeft net vergaderd en dat doen ze elke dag. Zeer goed, communicatie is de sleutel tot succes. Het is vandaag warm en vies weer door de hoge luchtvochtigheid. Zit nu op mijn veranda en had zo net bij O opgebiecht dat ik wel naar huis zou willen. Het is genoeg geweest voor mij maar wie weet wat we nog te zien krijgen. De plek waar eergisteren zo veel dieren waren was gisteren verlaten vertelde O. Alles beweegt hier altijd. Je moet echt geluk hebben en dat kun je alleen maar een beetje afdwingen door ergens langere tijd te verblijven. E heeft net een tijdje hier zitten praten. De meeste mensen in Tanzania noemen oudere mensen nooit bij hun voornaam. Als je dat wel doet is dat respectloos. Dus hij noemt mij Mama en niet Tineke. Zelfs zijn vijf jaar oudere zuster noemt hij sister en niet Monica. Dus toen hij hier net werkte was hij stomverbaasd dat kleine kinderen hun ouders bij hun naam noemden. Dat is dus allemaal cultureel bepaald. Het kraan water dat je absoluut niet mag drinken is vettig en je handen blijven een beetje plakkerig. Heb diverse pogingen achter de rug voor goede opnames van vogels maar het resultaat is matig. En nu een wonder: mijn zakje met muntdrop is nog dicht en het enige zakje Werther’s snoepjes nog niet op!! Vermeldde ik eerder dat ik het wel voor gezien hield? Nou O weet precies hij me op moet fleuren. In deze tocht van drie uur heb ik Olifanten, Giraffes, Dik Diks, Zebra’s gezien en drie Leeuwinnen in een boom en de big Mamma midden op de weg. Zij had een halsband om. En uiteraard vogels. Nu ga ik douchen en dat water is zoutig vertelde O me. Na het eten doe ik dit schrijven op de post. Tot morgen.

1. Martine:
    19 februari 2024
    Hoi lieve Tineke, wat een avonturen beleef je toch weer! Ik ben blij dat je geniet! Maar kan me ook voorstellen dat je het nu ook wel goed vind. Dan is je reis precies lang genoeg. En dan kom maar weer gezellig naar huis straks. Alvast een hele goeie terug reis gewenst. Liefs Martine
  2. Tineke:
    20 februari 2024
    Ja het is genoeg geweest en verlang naar mijn eigen stulpje! Dank voor de goede wens 😘
  3. Harriet:
    19 februari 2024
    Volgens mij heb je een heerlijke vakantie waarin je veel hebt gezien!
    Dan is het toch logisch dat je weer een beetje naar je gezellige huis verlangt?
    Fijne terugreis!
    Ik zal je verhalen echt missen!
  4. Tineke:
    20 februari 2024
    Harriet dank je voor je goede wensen en het is nu genoeg.😘
  5. Gerda:
    19 februari 2024
    Wat fijn dat je smiddags toch weer met O. mee bent gegaan en als beloning zoveel dieren hebt gezien.
    Het is logisch dat je na 2 intensieve weken een rustdag nodig hebt. Niet alleen voor je lijf maar ook voor je hoofd !
    Welterusten voor straks !
  6. Tineke:
    20 februari 2024
    Hoi Gerda. Mijn hoofd is vol en ga straks lekker thuis uitrusten. Tot in Nederland!😘
  7. Gerda:
    20 februari 2024
    Een hele goede terugreis en dan uitrusten in je eigen bed !
  8. Tineke:
    22 februari 2024
    Eerste is gelukt en met tweede ben ik nu bezig.

Jouw reactie