Hele dag Lake Manyara National Park

23 februari 2020 - Lake Manyara National Park, Tanzania

22 febr.

Ik schrijf dit in bed liggend in de Sopa Ngorongoro Crater.
de Wifi is zelf op de kamer goed. Dus stuur ik nu foto’s en video’s.

De dag begon goed, 22 febr dus, in bed genietend van de zonsopgang. Prachtig roze. Ik had wat last van mijn darmen. Ja wanneer niet! En omdat we de hele dag zouden wegblijven met lunchbox mee, besloot ik bij het ontbijt een paar opiumdruppels te nemen. Nou wat doet Niels, die verkondigt luid en duidelijk dat er opium in het flesje zit en de ober mag er ook nog eens aan ruiken. Vond ik niet leuk. Ze zullen me niet verlinken hoop en denk ik maar je weet maar nooit. Het is volstrekt illegaal om het te hebben. De dag kwam ik dus goed door wat darmen betreft  maar......ik zat op de achterbank en schoof iets naar voren om de spullen die achter mij lagen weg te halen, Othman gaf gas op dat moment en ik schoof met mijn slechte knie bijna tegen de grond. Hij boog verder door dan goed was voor mijn knie en mij. De knie is stijf en er zit wat vocht in. Niels heeft ijsblokjes geregeld voor de knie en later kreeg ik eten op bed. Ik loop dus enigszins mankend en dat zal een paar dagen zo blijven. En omdat ik aan de andere voet grote blaren heb, loop ik dus so wie so als een kievit.

De Safari was geweldig mooi. Veel ontmoetingen met olifanten, zeer vlakbij. En dan al die Baboons daar krijg je nooit genoeg van. Helaas zijn er op mijn films joelende Amerikanen te horen die bij elke paring door de Baboons uit hun dak gingen. Hoe zou dat thuis gaan?

Nieuwe vogel gespot en leuke video’s kunnen maken. De video’s moeten nog bewerkt worden evenals de foto’s. Dus niet te kritisch zijn.

Omdat er nu al buitensporig veel regen was gevallen waren nogal wat wegen afgesloten door het Lake Manyara dat buiten zijn oevers was getreden.

Na de lunch zakten we een beetje in maar daarna was er weer een geweldig treffen met olifanten en Baboons en dat was een prachtig afsluiting van de Safari.

Ik heb op mijn kamer eten gekregen en daarna redelijk geslapen. De darmen rustig.

Tot morgen

1. Harriet:
    23 februari 2020
    Geniet weer erg van je prachtige verhalen! En niet te vergeten je foto 's en video 's. Ik ga straks eens op mijn gemak uitzoeken waar jouw krater ligt. Het woord krater heeft voor mij iets onheilspellends..krrrr...krrrr. Kan aan mij liggen! Heel veel plezier de komende dagen!
  2. Martine:
    23 februari 2020
    Lieve Tineke, wat een avonturen maken jullie allemaal mee. Erg leuk om te lezen! Heel veel plezier nog en hopelijk heb je niet al te veel last van jouw knie. Liefs Martine😘
  3. Jeanette:
    23 februari 2020
    Ik moet weer vreselijk lachen om al je ongemakken. Maar hoop voor je dat ze weer snel over zijn.
    Wel leuk voor al die vogels daar dat ze nu ook eens een Kiviet in levende lijve zien. Ik kijk uit naar je volgende verhalen en hoop dat jullie erg genieten.