Laatste dag Amboseli

13 april 2023 - Amboseli National Park, Kenia

Vervolg 12 april
Om 16:00 weg. De gamedrive was zeer bijzonder. F. scheurde weg want er waren leeuwinnen en cheeta’s gesignaleerd. Het eerst zagen we zeven goed gevulde vrouwen in het gras liggen. Ze waren aan het uitbuiken so to speak. En daarna twee cheeta mannen met ook volle buiken. Hartstikke mooi maar voor mij kwam het mooiste op de terugweg. Een hippo vlak bij de weg die smaakend aan het eten was. Heb dat nog nooit gezien en dan ook op enige meters afstand. Heel fraai. Helaas kan ik als ik de video afspeel het smakken niet horen door het lawaai van wind. Zal proberen de video aan jullie te sturen.
De luchten zijn hier zo mooi en afwisselend.

We hadden een buffet ‘s avonds met zalige kippensoep. Spare ribs mmmmm en vis en het dessert was weer voortreffelijk. De kok werkt veel met chocolade. We lagen er weer vroeg in om 21:30.

Vandaag 13 april

Om 8:00 weer op pad. Zwaar bewolkt en na de hectiek van gisteren was het errug rustig. Wel wat vogels gespot, olifanten, gnoes ed. Omdat we in de middag niet veel anders verwachtten besloten we de rest van de dag in de lodge te blijven. We zitten nu in de lounge en de wifi werkt perfect! We kwamen na de gamedrive net aan in de lodge toen het ca 1,5 uur gigantisch ging regenen. Over een kwartier gaan we eten. Morgen om 7:30 weg want we hebben een lange autorit voor de boeg. Eerst terug naar Nairobi en daar lunchen en dan naar Abedares. Samen ca negen uur autorijden. Tot overmorgen

1. Ali:
    14 april 2023