De dag van géén luipaard

10 augustus 2017 - Samburu National Reserve, Kenia

Goedemorgen
Ja mensen het is gebeurd. Een heleboel olifanten gisteren in het camp om ca 22:00 en ik lag al in bed getver!!
Oké goed geslapen en om 6:30 weer op pad.
Toen er over de radio over een Leopard werd gepraat, heb ik gezegd dat ik nu wil vogelen en dat leverde hartstikke mooie vogels, foto's en video's op.
Een Grey-headed Kingfisher heel dichtbij. Beauty.
Na het ontbijt hebben F en ik de nog niet geïdentificeerde vogels bekeken.
Heb er foto's van maar kwam er zelf toch niet uit. Zoals jullie allemaal ongetwijfeld weten is het moeilijk Larks en Pipits te benoemen.
Ik heb nu in totaal 68 vogels op mijn lijst staan.
Lig nu op mijn weer ontmantelde bed te rusten. Het is 10:30 en de volgende actie is de lunch. Doordat we steeds om 16:00 vertrekken vanwege de warmte(?) heb ik wel (erg) veel vrije tijd.
Misschien is zoveel rust precies goed voor mij. Uiteindelijk heb ik nog veel dagen voor de boeg.
Wat mij opvalt, maar me nog niet stoort, is dat F continu zit te whatsappen.
Het weer is vandaag wat rustiger en minder koud dan gisteren. De plungepool
begint te lokken.
Ik vraag me af in hoeverre de in mijn ogen veel te grote aantal auto's in dit park een negatief effect heeft op de jacht van de leeuw en het luipaard.
Er is hier geen limiet gesteld aan het aantal bezoekers per dag zoals soms elders het geval is. Het is zoals altijd en overal een kwestie van geld verdienen.
De Unbanded Squirrel is een grappig dier. Hij rent met horizontale staart met het laatste stukje staart naar beneden gebogen. Je zou verwachten omhoog. Wat is daar de reden van?
Er wordt nu aan twee tafels Nederlands gesproken.
Nu merk je pas wat luidruchtig een homogene groep vergeleken bij klein clubjes.

Op weg naar mijn tent denk ik nog een kleine bijeneter te kunnen fotograferen maar als ik te dichtbij ben, vliegt ie weg. Wel verschijnt er een man om mij te bewaken en om er zeker van te zijn dat nú de bijeneter zeker niet terugkomt.
Verschijnt aan de overkant van de rivier een groep olifanten, dezelfde groep die gisteren door ons camp liep. De gard zal doorgeven dat ik tot 0:00 uur gewekt mag worden als er iets te gebeuren staat.
In de plungepool is het water tot de rand vol nu. Lekker afkoelen.
Als ik het koud krijg, ja echt, ga ik eruit want het loopt ook alweer tegen vieren.
Nu heb ik 73 vogels op mijn lijst. F blundert af en toe stevig en dat lijkt me niet best voor zijn examen in november.
Lekker gegeten. Ik heb een tweede kippenpoot gevraagd én gekregen.

Ik ga naar mijn tent.

Tot morgen

1. Jeanette:
    10 augustus 2017
    Wat is het heerlijk genieten van je wederwaardigheden en prachtige foto's.
  2. Corrin:
    12 augustus 2017
    't kleine olifantje heeft zijn eigen plungepool :-)