De dag van vies haar

6 augustus 2017 - Mount Kenya, Kenia

Hallo daar.
Na een matige nacht wat dizzy op om 9:30 maar ik heb mezelf rustig laten bijkomen. Even op de veranda en dan zie ik mijn schatjes weer de Waterbucks. Ook zijn er drie Buffalo's. En dan voelt het leven gelijk weer anders.
Als ontbijt, ik was veel te laat, banaantjes en later kop koffie gehaald in de lounge. Toen naar een veranda achter de lounge en dan kom je min of meer buiten en moet je heel stil. Nou dat kan ik echt wel. Zaten er drie mensen te vogelen, denk ik dan. Kan niks anders bedenken om te doen.
En toen moest ik, heel zachtjes natuurlijk errug lachen.
De een zat te lezen, de andere deed zijn financiële administratie met bonnetjes erbij en de derde deed een sudoku puzzel!
Daarna wat rondgelopen op het terrein, heerlijk in mijn eentje. Sykes monkeys gezien en vogels natuurlijk.
Om 12:30 was ik de eerste voor de lunch want ik rammelde ondertussen wel. Er zijn twee chefs voor het gebak en eentje voor de salades, die ik dus nooit aanraak. En dan is er nog de superchef. Toen zij ik dat dat toch God was, vond de ober dat gelukkig wel leuk ! Ik eet hier braaf al mijn groente op.
Je eet hier twee keer warm.
Ze produceren hier alles zelf. Ook het brood wordt hier gebakken. Ik zag een uitgebreide groentetuin. De temperatuur op 2195 m is verrukkelijk.
Nadat ik het bed na de lunch weer had omgebouwd in mijn bed, vier kussens eraf en plaid, die ze zwaar is als een vloerkleed en vervolgens al mijn kleine witgoed aan het electra heb aangelegd, had ik geen excuus meer om niet mijn haar te gaan wassen. Tot straks............Ik heb net besloten dat ik beter in Samburu mijn haar kan wassen. Daar is het warmer.
O ja vergeet het bijna maar gisteren lagen er twee kruiken in mijn bed. Geweldig lekker hier!
Voor diegene die in spanning afwachten op de uitslag van de prijsvraag, hier een foto van de voorlopige oplossing.
Ik zit op mijn eigen veranda en zie dan de regelmaat die sommige dieren vertonen. Een grote groep Eastern Bronze-naped Pigeons komt zand eten. Op zelfde plek als gisteren. Zoals jullie weten of nu weten, gebruik ik Engelse namen voor de vogels voor mijn eigen geheugen.
Vanmiddag landde er een grote roofvogel, een Africa Harriet-Hawk.
Onder mij, ik zit op de derde verdieping, neemt een Speckled Mousebird een zandbad tot er iets groots overvliegt en weg Mousebird en Pigeons. Er loopt nu een jonge Bushbuck man door mijn beeld. De kerels zijn veel donkerder dan de vrouwen. Dit jonge mannetje doet een poging bij een vrouwtje dat loopt te grazen. Toch proberen als de grote baas niet aanwezig is. Maar geen succes.
Van rechts komt nu een imposante Waterbuck man op het toneel.
De Bushbuckjes vertrouwen hem niet en verdwijnen in het struikgewas.
Een eind verder komt het vrouwtje weer tevoorschijn en heeft ze die vervelende jongeling ook meteen afgeschut.
En dat allemaal onder begeleiding van vogelgeluiden en meer niet.
Ik heb niet veel goede foto's kunnen maken van dichtbij maar dat komt nog wel. Wel maak ik veel foto's voor mijzelf om de vogels te kunnen identificeren maar die absoluut niet voor publicatie geschikt.
Lig ik warm in bed komt er opeens een vrouw binnen met de twee kruiken. Ik had mijn gehoorapparaten niet in en ik heb haar uitdrukkelijk gezegd dat het niet erg was.
Loop ik naar het restaurant, zit F in de lounge. We spreken voor morgen af om 8:00 uur te vertrekken.
Dan vraag ik hem hoe het zit met de tipping box. Nou komen er drie manieren waarop ik een fooi kan geven, maar er staat wel een tipping box bij de receptie. Dit vind ik irritant. Uiteindelijk zegt F dat geld in de tipping box het beste is.......ja ja. Nou daar heb ik samen met hem maar hartelijk om gelachen.
Dit keer kan ik er niet onderuit: de biefstuk.
Het eten is hier prima, vooral de niet gare groente!
Ik ga dit schrijven op de post doen en dan naar bed.

Slaap lekker allemaal en tot morgen.

1. Jeroen:
    6 augustus 2017
    Verdorie! 5! 5 zebra's. Damn. Ik zei 4. Verdorie.
  2. Corrin:
    6 augustus 2017
    Ja een strikvraag.... Bah wat gemeen. En ook die toetjes! Is het er zo koud savonds dat je dus kruiken krijgt?
  3. Katja:
    6 augustus 2017
    Wat heerlijk Tineke! Ben je ook nog in de uitkijkbunker onder de grond geweest? Dichtbij de waterpoel? Goede reis morgen naar Samburu, erg benieuwd wat je daarvan vindt en wat je allemaal voor moois gaat zien en beleven! Groet aan F.
  4. Gerda:
    7 augustus 2017
    Je hebt ons mooi te pakken gehad met die zebra foto ......
    Wat een verrukkelijke toetjes tafel staat daar klaar ! Heeeerlijk . Mmmmmm
    En 's avonds ook nog twee kruiken in bed. Hier werd je echt verwend !