Lake Naivasha 16-17 april

17 april 2023 - Lake Naivasha National Park, Kenia

Hoi daar ben ik weer. Allereerst even een opmerking over de wifi. Deze is vergeleken bij vier jaar geleden zo veel beter geworden. Van vier naar vijf G en dat is te merken, zelf in onze kamer zijn we met de wereld verbonden, gelukkig pffff.

Toen we gisteren aankwamen, op zondag dus, was verderop een soort kermisje. Veel mensen daar en ja natuurlijk wat lawaaierig. Niet erg hoor. ‘s Nachts heb ik gelukkig mijn oren uit. We lagen om 21:00 in bed. Arme Ellie werd zeer vroeg in de morgen wakker van krijsende Hadada Ibissen. Bij de lunch vlogen ze gierend over en kun je elkaar even niet verstaan. Het eten is hier zoals overal eigenlijk best goed. Gisteren heerlijk lam gegeten. Er is vaak vlees en vis! We zouden vandaag, 17 april, om negen uur met de boot weggaan maar omdat ik slecht geslapen heb en Ellie al wakkker was, zijn we een half uur eerder gaan ontbijten. We gingen toch om negen uur weg vanwege de trage bediening. Een boottocht van een uur heeft de kapitein mogen verlengen tot 1,5 uur. We hebben hem een flinke fooi gegeven. Wat we gezien hebben verbaasde zelfs F. Een vrouw Giant Kingfisher met een grote vis in haar snavel en we konden er zeer dichtbij komen. De grote ijsvogel zie je niet zo vaak en zeker niet op zo’n korte afstand. Er komen, terwijl ik dit op de veranda schrijf, ineens een heleboel Vervet Monkeys langs en eentje met een kleine aan de borst, zie foto. Waar was ik gebleven?
De boottocht was prachtig en het weer was goed genoeg voor foto’s maken. We zaten nog maar net in de boot toen Ellie vol enthousiasme zei dat ze vier bonte ijsvogels had gezien. Ze kwam er niet veel later zelf ook achter dat er tientallen vliegen. Zo ook veel Fish Eagles. Elke visliefhebber zit hier. Zo ook vissers die met een netje vissen of met een touwtje met een haak eraan. We komen langs de Nederlandse bloemkwekerij die veel te veel water uit het meer gebruikt met als gevolg dat het waterniveau gezakt is. Er zitten hier aardig wat bloemkwekerijen. Na de boottocht hebben we met z’n drieën koffie/thee gedronken met cake erbij. Morgen bestellen we één portie en delen die. Freddie gaat in november een examen doen van drie dagen om een Golden Guide te worden. Hij is nu zilver. Als je hoort wat er allemaal van hem verlangd wordt, loopt het mij nu al dun door de broek. Trouwens onze darmen hebben zich goed hersteld. De hele middag hebben we voor onszelf. Beetje dommelen, zitten op de veranda en wandelingtje maken. Wasje doen dwz van twee onderbroeken kruis gewassen met beetje water dat uit de kraan komt. Ellie pakt dat degelijker aan en heeft zelf de waterkoker voor heet water laten zorgen. Het is zo leuk dat hier gewoon een waterbuck op het terrein loopt te grazen. Zo huiselijk. Ze liepen zelfs naast onze tent. Na enige strubbelingen met het opladen van de iPad, gaat dat nu heel goed met een speciale stekkers die we mochten lenen van de lodge. Als ik Ellie vraag of ik nog iets moet toevoegen aan mijn verhaal dan zegt ze dat het hier zo fijn is en daar ben ik het helemaal mee eens. Voor vandaag stop ik met de nieuwsbrief. Tot morgen!

1. Abeer:
    17 april 2023
    Heel mooi.
  2. Tineke:
    17 april 2023
    Fijn dat je er ook van geniet!
  3. Gerda:
    18 april 2023
    Prachtige foto’s van de vogels in en rond het meer !
  4. Tineke:
    18 april 2023
    Ik ben zeer tevreden met beide boottochten. Vandaag ook foto’s en een video op de blog gezet. Dank voor je reactie!
  5. Madelein:
    20 april 2023
    Wat leuk om jouw blog te volgen!
    Ik heb alle verhalen in een zucht uitgelezen,wat schrijf je leuk .
    De foto's zijn ook erg leuk.
    Ik kijk uit naar morgen!
    Veel plezier en geniet er lekker van!!!!
  6. Tineke:
    20 april 2023
    Wat een leuke reactie Madelein. Dank je voor je complimenten.
    Tot morgen!