Tweede dag Lake Naivasha- 18 april

18 april 2023 - Lake Naivasha National Park, Kenia

Toch maar weer eens een slaappilletje genomen gisteren. Hou het anders niet vol en heb heerlijk lang geslapen. Maar nog even over gisteren na het diner. Wij waren al klaar met eten komen er negen mannen binnen en dan willen wij weten waar ze vandaan komen. We hoorden wat Franse, Duitse en andere woorden die we niet thuis konden brengen. Komt F. binnen en dan ben ik zo vrij om te vragen of hij weet waar de groep vandaan komt. Nee dus. Hij gaat het vragen aan iemand van de beveiliging. Die wist het ook niet maar hij zou bij de receptie informeren. Die komt terug en zegt het tegen F. en die zegt het tegen ons: Roemenen. Het gekke is dat we automatisch willen weten waar mensen vandaan komen.

Het is nu 14:30 en lig op bed. Ben bekaf maar tevreden. Heb eten in de kamer laten komen.
Na het ontbijt naar het meer gelopen met Ellie. De lodge ligt er tenslotte aan. Prachtige opnames kunnen maken van vooral Maraboes. Vlakbij en ze gingen rustig door met zich te poetsen. Esthetisch gezien zijn ze misschien niet schoon maar wel schoon op hun lijf. Daarna was ik al aardig moe.
We wilden weer een boottocht maken om 9:00 maar het was zwaar bewolkt. Toen op advies van kapitein John tot weggegaan om 10:00 uur en dat was een prima idee. Geen spetter regen gehad, wel mooie volgels gezien. Pelikanen gezien en ijsvogel die moeite had de vis goed in de bek te krijgen, zie video.

Maar waar ik ook mee bezig ben geweest de afgelopen dagen is Daisy ervan te doordringen dat Ayden niet normaal is en niet naar een gewone school kan. Ze wijdt zijn disfunctioneren aan het feit dat hij geen kinderen heeft om mee te spelen. Ik heb net een school voor autistische kinderen gevonden op internet en haar het telefoonnummer gestuurd en dat ze moet bellen en vragen of ze bereid zijn Ayden te zien. Ze is al naar een gewone school geweest maar die leerkracht praatte Daisy naar de mond dus dat schiet niet op. Daisy schreef dat Ayden bang was voor de andere kinderen en in het kantoor van de onderwijzer met alles een nog wat ‘speelde’. Hoe erg het ook voor haar is, ze beseft langzaamaan dat we wel eens gelijk kunnen hebben. En hoe eerder ze hulp zoekt hoe beter.
Ze zou de speciale school bellen. Ben zeer benieuwd hoe een en ander verlopen zal en wat de kosten van zo’n school zijn. Autisme is een zeer complex begrip. Wat hij ook heeft, extra hulp in ieder geval. Ook het bellen naar twee organisaties voor afwijkend gedrag gaven nul op het request. Nu gaat ze op mijn kosten Ayden laten testen. Hopelijk geeft dat uitsluitsel zodat hij goede begeleiding krijgt. Het is 00:00 uur precies en ik ga proberen te slapen. Tot later.

1. Ali:
    19 april 2023