De kop is eraf

3 februari 2018 - Ngorongoro Crater, Tanzania

3 febr

Goedemorgen

Om kwart over acht wakker en we gingen om 9:10 weg. De vierbaans weg in Arusha is nu helemaal af, dit in tegenstelling tot de vorige keer toen er heel veel vertraging was door de werkzaamheden. Je mag er echter maar 50 km/ uur rijden.

In rustige tempo naar de volgende lodge gereden. Blauwe lucht maar boven de krater wat wolkjes.

Ik zit nu in het restaurant met uitzicht, evenals dat het geval is in mijn kamer. Wat een luxe om over de Ngorongoro krater te kunnen kijken. Ben nu erg moe door twee slechte nachten en ga na de lunch in bed bijslapen.

Okay drie uur geslapen met de balkon deuren open, ga zo dineren en dan weer naar bed.

Othman is een prima gids. Rustig, oplettend en leuk om mee te praten.

Ik schat hem eind veertig begin vijftig. Othman wordt in verdere berichtgeving O zonder th en man.

Toen we bij de poort van de Ngorongoro Area aankwamen, kon ik mijn ogen niet geloven. Ca. acht auto’s ipv de tientallen auto’s die er de vorige keren waren, plus het systeem van betalen was vernieuwd. Het hoofdkantoor betaald alles vooruit. We waren er zo weer weg.

Het is pas tegen half acht donker; plaatselijke tijd is twee uur later dan bij jullie.

Tot morgen!

1. Albina:
    3 februari 2018
    Prachtig fotos. Ik word bijna jaloers.
    Heel veel plezier en slaap lekker!
  2. Jeroen:
    4 februari 2018