Dag van de slechte WiFi

11 augustus 2017 - Samburu National Reserve, Kenia

Goedemorgen allemaal
Gisteren lang buiten gezeten op mijn veranda. Er waren totaal geen vliegende insecten die iets van mij wilden en dat is heerlijk. Af en toe sterren gezien. De wind is gaan liggen en je hoorde alleen de rivier en krekels. Vier impala's kwamen bij de buren grazen.
Tegen 22:30 vielen mijn ogen bijna dicht en ben ik gaan slapen. Maar helaas lukte dat voor geen meter. All in the game.
Gisteren aan leuke ober, die veel van vogels weet en nog traditioneel gekleed gaat, gevraagd wat de naam van een bepaalde vogel was. Hij kon hem zo noemen. Tegen hem gezegd dat F het niet mocht weten dat hij me voor had gezegd haha. Ik had deze vogel al maar hem de verkeerde naam gegeven.
De wekker op mijn iPad loopt steeds keurig om 5:45 af maar dan moet ik wél het geluid aanzetten op mijn iPad. Niet gedaan maar gelukkig wakkergemaakt door iemand van de lodge.
Keurig om 6:30 op pad.
Elke keer als ik een Dik-dik zie word ik zo blij. Ze zijn zo vertederend. Net zo'n porseleinen Bambi maar dan zonder stippen. Er zijn er hier veel.
Het waait vandaag gigantisch en overal zie je zandstormen.
Heel mooie video van Dwarf Mongoosen gemaakt die uit hun hol komen, zich uitrekken en gapen vervolgens andere gaan likken en vlooien.
Jakhalzen gezien, ook leuk. Ach vind eigenlijk alle dieren geweldig behalve de Flamingo!!!
Één oplaadsnoer van de iPad is kapot. Ik heb er meer meegenomen oa eentje met levenslange garantie. Die laadt uitermate snel op.
Ik ga nu wat slaap inhalen en lig zalig onder het dekbed zelfs met de wind in de rug! Echt waar.
Maar slapen gaat niet.
Ik besluit dat ik vanmiddag geen game-drive ga doen. Even niet in de auto zitten, lijkt me nu fijn. Dus F afgezegd.
De uitslag van de verkiezingen wordt door hem in spanning afgewacht maar niet hoopvol. Door list en bedrog van de regeringspartij verwacht hij er weinig van.
Oké ik loop naar mijn tent en wil nog een keer proberen de bijeneter er mooi op te krijgen zonder guard. Heerlijk lekker alleen en nog geen drie minuten later heb je er al weer een. Ik beduid hem met een gebaar op afstand te blijven. Doet ie braaf. Vanaf dat moment hoef ik niet meer op de olifanten te letten die totaal niet in de buurt zijn, geeft ie toe. Ieder zijn werk!
En dan gebeurt het, ik op de grond zitten om een mooie foto's met tele, in de harde wind en met bewegende objecten te maken. Ik heb er al met al zeven goede aan overgehouden, zeg op de honderd.
Ik ga over op slakken!!
Maar de voldoening is groot natuurlijk.
Bijna vier uur en ik blijf lekker thuis.
Ik heb wat genoeg van die harde wind. Lekker uitwaaien op het strand is ook niet mijn favoriete bezigheid. Wind geeft veel lawaai en ik word er moe van in mijn kop. Gaan we zeuren? JA. Verder alles goed.
Ik ga zo mijn koffer pakken, douchen en ik ben dan klaar voor het diner.
Ik wil morgen pas om 09:00 uur weg. Hopelijk goed lang slapen.
De uitslag van de verkiezingen is er nog steeds niet. Er is radiostilte so to speak. Spannend.
Ik zat laatst te bedenken hoe het toch kon waarom de eerste kop koffie uit de thermoskan steeds kouder was dan de tweede. Rara. Maar nu weet ik het.
Tot morgen

1. Michiel de W: