Neushoorns in overvloed

12 augustus 2017 - Ol Pejeta Conservancy, Kenia

Goedemorgen
Ik heb voor mijn doen goed geslapen en heb er weer zin in.
Ik schuif aan bij de ontbijttafel van F. De overwinning van de verkiezingen is dus opgeëist door de zittende macht helaas. Weer vijf jaar wachten.
Om 9:00 op pad. Fooi in de fooienbox gedaan en dan nog een fooi willen als ze je koffer dragen. Alle smiles zijn hier 'plastic smiles' zoals F zegt.
F ergert zich aan jonge lui in een bepaald dorp. Ze hangen de hele dag maar rond en hebben altijd een wapen bij zich op zoek naar een vechtpartij. In de huizen hebben ze geweren. Er vallen regelmatig doden. Maar wat moet je hier doen in de droge stoffige omgeving? Geen doel in het leven vinden, is heel frustrerend.
Onderweg wordt het koeler en minder stoffig. F heeft zijn trui al aangedaan.
De weg is ongelooflijk goed. Hij ligt er zes jaar en hij is in zo'n goede staat omdat er geen vrachtwagens op rijden, dus geen handel, dus armoe.
Er heeft hier geregend en er is weerlandbouw te zien.
Het is hier zwaarbewolkt.
De weg in dit gebied vertoont ineens behoorlijke veel schade en dat is waterschade. Het is ongelooflijk hoe in korte het landschap veranderd is.
De kassen verschijnen weer. Er wordt paard gereden.
De weiden zijn groen, mais staat het veld. Geen stof, wat een verschil. Volop fruit- en groentestalletjes. Soms hebben de eigenaren één prijs afgesproken voor hun producten maar op grote markten is het vrije handel. Heb ik dit al verteld??
Iets na 12:00 komen we aan bij de Sweetwaters Tented Camp. Het zit helemaal vol vanwege de twee soorten neushoorns die hier te zien zijn en de chimpansees die hier onder beschutte omstandigheden zijn ondergebracht.
Er zijn hier geen muggen ed. en de tent hoeft niet op slot omdat de apen hier zeer resoluut worden weggejaagd en ze niet eens proberen in de buurt te komen. Ik zie er ook geen. Wel beetje jammer.
Ik word ontvangen met glas zeer zure sinaasappelsap. Gelukkig kan ik met een banaan mijn maagpijn blussen.
De tenten staan rond een waterpoel in twee rijen. Ik zit in tent 1 in een tent met waterzicht.
Er is doorlopend licht én joepie, ja ik ben verslaafd, goedwerkende WiFi in de tent. Dus gelijk mijn log bijgewerkt en foto's verstuurd.
Dan nog iets leuks voor mij dan, er ligt een laken met deken op bed en een los dik dekbed dat ik direct in de kast leg met de overbodige kussens en ik heb bij de receptie gevraagd of de roomservice het zo wil laten.
Ik geef mijn broek af voor de was en die zal 's avonds alweer droog zijn en dat moet ook want het is hier koud in de nacht.
Lunchen in een grote zaal en een gigantisch lopend buffet.
Ik ontdek daar heerlijk moccagebak!!
Water bij het eten moet je apart betalen. Je krijgt dan een grote fles. Nou die heb ik meegenomen naar mijn kamer en die neem ik voor het diner weer mee. Dat vonden ze prima.
Loop wat rond op het terrein en maak veel foto's van roodoranje bloemen met onscherpe vogels erin. Getverde!! Maar eentje is redelijk gelukt. Het licht was trouwens ook te scherp.
Tegen 16:00 vertrek ik met F voor de game-drive.
Inderdaad waren er neushoorns, alleen de witte trouwens.
Hier waren hartenbeesten en ik zag een Thomsons Gazelle.
Verder wat nieuwe vogels gezien, enkele mooie foto's gemaakt en om 18:15 weer terug op mijn verzoek. Ik heb me opgegeven voor de night-drive maar ik denk dat ik afzeg. Ben beetje moe. Voor het diner heerlijk in bed gelegen en gelukkig kwam iemand mijn broek brengen. Ze bracht ook twee kruiken mee.
Ik had al zakjes met oploschocolade ontdekt in mijn kamer en er is een waterkoker. Warme chocolade klaargemaakt. De waterkoker moet je in de badkamer in het stopcontact steken, met dien verstande dat het snoer zo kort is dat ik hem in mijn handen ophoog moet houden gedurende het opwarmen van het water. Gelukkig zat er geen liter in. Nog nooit meegemaakt haha.
Gedineerd en ik ga plat. Heerlijk lang slapen tot 7:00 uur want we vertrekken pas om 8:00.
Tot morgen!

1. Katja:
    13 augustus 2017
    De waterplaats bij Sweetwaters werd druk bezocht Tineke ! Vandaag naar Lake Elmenteita gereden? Hopelijk ook daar weer veel moois en vogels voor de lijst! Fraaie sunbird op de foto!
  2. Corrin:
    14 augustus 2017
    Haha je waterkoker vast houden.